Gå til forsiden
Bankoverførserl Dankort betaling Viabill betaling
Vareantal 0 Varer
Varebeløb 0,00 Dkk
Gå til varekurv >>  
 
 
Gå til Forsiden Alufælge Sommerdæk og Vinterdæk Sænkningssæt Stålfælge med dæk Tilbehør til Dæk og Fælge Kundecenter Kontakt ArtCars
Information og Support
  - Velkommen
  - Generel Info
  - Kør Sikkert om Vinteren
  - Regler for vinterdæk Europa
  - Sommerdæk
  - Vinterdæk
  - De 3 dæktyper
  - Sommerdæk Hvornår?
  - Vinterdæk Hvornår ?
  - Hvordan skifter man hjul?
  - Loadindex Oversigt
  - Indpresningsdybde
  - Dæktryk
  - Pas på dine dæk!
  - Brug af momentnøgle
  - Hvad er TPMS Ventiler
  - Krydsmål / Hulafstand
  - Sænkning og Sænkningssæt
  - Rengøring af alufæge
  - Historien bag alufælge
  - Find de rigtige alufælge
Dæk og Alufælge
  - Bridgestone dæk
  - Continental dæk
  - Falken dæk
  - Goodyear dæk
  - Michelin dæk
  - Pirelli dæk
  - Sumitomo dæk
  - ALUTEC alufælge
  - ATS alufælge
  - Ronal alufælge
  - CMS alufælge
  - WheelWorld alufælge
  - Performance Wheels
  - Speedline Corse Alufælge
Produkter
  - Billige Alufælge med Dæk
  - Billige Stålfælge med vinterdæk
  - Continental TS 860 Vinterdæk
  - Falken Azenis FK510
  - Vinterdæk med fælge
  - Sumitomo er det samme som Falken
Spændende Links
  - EB Værktøj

Sænkningssæt - Hvad og Hvordan ?

Sænkningssæt - Hvad og Hvordan ?

Vil du have monteret sænkningssæt på bilen, så læs lige teksten her først!

Når du skal have din bil sænket er det en god ide at tjekke hvad den kan få lov at komme gennem syn med som det første. Dernæst skal man huske at en sænknings af bilen fører til et noget mere kontant og sportslig vejgreb, der også samtidig tager lidt af den komfort som standard fjedre byder på.

Sænkningssæt består typisk af 4 fjedre der sænker bilen x antal mm i forhol til den normal højde bilen kommer fra fabrikken med, ved nogle biler skal der dog kun bruges 2 fjedre da der sidder torsionsstænger i bilen, der typisk sidder på bagaksel (tit set på franske biler).

Den sænkning der er angivet på sænkningssættet, er normalt i forhold til den højde bilen stod med, da fjedrene var nye. Når du har kørt nogle år med bilen, vil fjedrene blive mere og mere slappe, og dermed sænker bilen sig stille og roligt, til sidst kan fjedrene så knække når de bliver slidte nok. Skal du sænke en bil der har kørt mange år med originale fjedre, vil du nok opleve at den ikke sænker helt så meget som angivet på sænkningssættet. Ydermere skal man også være opmærksom på, at sænkningssæt kan afvige lidt fra den sænknings der står på kassen.

Sænkningssæt som alternativ til de normale fjedre!

Hvis du blot vil udskifte fjedrene med dem fra et sænkningssæt, er det en go ide ikke at sænke mere end 40 mm, ellers kan det betyde at de originale støddæmpere vil lide for stor overlast. Skal du sænke bilen mere end 40 mm anbefales det at du også får skiftet dine støddæmpere, til en model der kan håndtere den kortere kraftigere vandring.

For at komme igennem syn med din fjedre skal fjedrene være TÜV godkendt, hvilket Cobra sænkningssæt typisk også er ( spørg evt. først ). Hvis sænkningen ikke er mulig at få gennem syn, vil du nok opleve at der ikke findes et TÜV certifikat til det.

Har du yderligere spørgsmål, så kontakt os endelig.

GÅ TIL SÆNKNINGSSÆT - TRYK HER

Vores Kontakt informationer
Alufælge mærker:
ATS
CMS
Ronal
Performance Wheel
Speedline
Tomason
Wheelworld
Dæk mærker:
Continental
Michelin
Bridgestone
Falken
Dunlop
Goodyear
Pirelli
Kundecenter:
Handelsbetingelser
Information og viden
Dæk Anbefaler
Dækberegner
Tracking og Ordrestatus
Retur og Reklamation
Support Forum
Betal med Viabill
Kontakt
Sitemaps
Modeller til Alufælge
Stålfælge oversigt
Sænkningssæt udvalg
Biloversigt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

webshop mærket betal med dankort betal med Viabill ArtCars på Youtube ArtCars på Instagram ArtCars på LinkedIN ArtCars på Facebook